درمان کولیت و کرون

درمان کولیت و کرون


کدو تنبل حاوی مواد مغذی مانند ویتامین C، E، بتاکاروتن می باشد علاوه بر این مقدار کالری آن نیز بسیار پایین است و به همین علت برای رژیم و لاغر شدن مفید است.

 كدو ضد سرطان است  كدو تنبل در جلوگیری از جهش سلولی و در نتیجه سرطان موثر می باشد.

کدو تنبل حاوی فیبر فراوان است و در کاهش كلسترول بسیار موثر است و به همین دلیل به بیماران قلبی توصیه می شود. همچنین کدو تنبل حاوی  فولات است و فولات از بیماریهای قلبی جلوگیری كند.

 مصرف کدو تنبل به زنان باردار نیز توصیه شده است فولات موجود در كدو می‌تواند از بروز بضی از بیماریهای مادرزادی جلوگیری نماید. 

دانه‌های کدو تنبل در درمان عفونت‌های مجرای ادراری و در اکثر قسمتهای اروپا به عنوان درمان اختلالات آمیزشی بکار می‌رود. دلیل آن احتمالاً بخاطر میزان بالای اسید linolenic در دانه‌های آن و حضور امگا 3 و امگا 6 است.

مصرف کدو تنبل پخته برای تقویت حافظه توصیه می شود.

تخم کدو ضد انگل می باشد.

مصرف فقط 150 گرم کدو تنبل نیاز روزانه بدن به بتا کاروتن برطرف می نماید و

تخم کدو تنبل مواد مغذی ضروری بسیاری را برای سلامت بدن دارا می باشد مانند پروتئین، فیبر، آهن، مس، منیزیم، منگنز، فسفر، کلسیم، پتاسیم، روی، سلنیوم، فولیت و نیاسین و همچنین آمینواسیدهای آرجنین و گلوتامیک اسید در این دانه ها یافت می شود.

کدو برای رفع سردرد، درمان بی خوابی و خستگی مفید است.

کدو تنبل به علت دارا بودن ویتامین c در پیشگیری از سرماخوردگی مفید است.

کدو تبل حاوی مقادیر قابل توجه ای از ویتامین A می باشد به همین دلیل مصرف کدو تنبل به افراد سیگاری كه خوردن ویتامین A برای بدن آنها لازم و ضروری است نیز توصیه می شود چون مواد موجود در دود سیگار باعث كمبود ویتامین A در بدن می‌شود با مصرف غذاهای سرشار از ویتامین A می توان این كمبود را رفع کرد.

کدو تنبل ملین است و در رفع یبوست موثر است. مصرف 150 گرم کدو تنبل در روز نیاز بدن به الیاف را تامین می نماید.

كدو سرشار از بتاكاروتن است و بتاکارتن یك آنتی اكسیدان بسیار قوی است که مانع از اكسید شدن كلسترول در بدن می شود. سکته قلبی و یا مغزی بر اثر تحریك كلسترول اكسید شده در دیواره‌های رگهای خونی پدید می‌آید بنابراین بتاكروتین می‌تواند مانع از پیشرفت سفت شدن رگها شود.

مصرف کدو تنبل از پیر شدن پوست جلوگیری می کند و در پیشگیری از آکنه مفید است.

کدو تنبل ضد التهاب است و در درمان و تسکین التهاب استخوان، روماتیسم مفصلی موثر است.

مصرف کدو تنبل در تنظیم خون موثر است و به همین دلیل به مبتلایان به دیابت توصیه می شود.

کدو تنبل حاوی پتاسیم است و به همین دلیل موجب  کاهش فشار خون می شود.

 کدو تنبل و سلامت ریه:

مصرف غذاهای حاوی بتاكاروتن (قرمز مایل به نارنجی) كدو تنبل، ذرت، هویج، پاپایا، پرتقال خطر ابتلا به سرطان ریه را كاهش می‌دهد. کدو تنبل تسکین دهنده آسم است.

كدو تنبل و سلامت پروتستات:

مصرف تخم کدو تنبل از بزرگ شدن غده پروستات جلوگیری می‌كند. بزرگ شدن غده پروستات باعث ایجاد مشكل ادراری می شود. بر اساس تحقیقات انجام شده به نظر می رسد که  دانه‌های کدو تنبل از آسیب هورمونی به سلول‌های پروستات جلوگیری می کند که این در کاهش احتمال پیشرفت سرطان پروستات مؤثر می‌باشد.
کدو تنبل و پیشگیری از سرطان روده:

کدو تنبل به علت دارا بودن بتاکاروتن و فولات خاصیت پیشگیری از ابتلا به سرطان روده را نیز دارا می باشد. فیبر موجود در کدو تنبل از سرطان روده پیشگیری می‌كند. فولات سلولهای روده در برابر سلولهای سرطانی مقاوم می سازد. رژیمهای غذایی سرشار از فولات خطر ابتلا به سرطان روده را کاهش می دهد.

ماسک صورت کدو تنبل :

کدو تنبل را در کمی آب بپزید و آن را کاملا" له نمایید این ماسک را به مدت نیم ساعت روی پوست خود بگذارید این ماسک در بشاش و جوان نمودن پوست موثر است و از بروز آکنه پیشگیری می کند.

کدو حلوایی یکی از منابع تولید ریزمغذی‌های حیات بخش در طبیعت است که با بیش از یکصد ماده مغذی و شفابخش بسته بندی شده و در عین حال برای حفظ زیبایی نیز بسیار مفید است.

به گزارش ایسنا، اگر مثل اکثر زنان در سال خیلی به ندرت به یاد این محصول جالیزی می‌افتید باید بدانید که سرشار از خواص آنتی اکسیدانی است که سلامت بدن را تقویت می‌کند، در حفاظت از پوست موثر است و خاصیت بیماری‌زدایی نیز دارد.

سایت اینترنتی «وی دام» با انتشار مقاله‌ای تخصصی در این زمینه گزارش داد: متخصصان پوست تاکید می‌کنند که کدو حلوایی در زمینه مراقبت از پوست قدرتمند و بی‌نظیر است.[داشتن پوست شفاف با تغییری ساده در برنامه غذایی]

این گیاه خوراکی حاوی اکسید‌های قدرتمند آنتی‌هیدروکسی است که یک اسید طبیعی در میوه است و سلول‌های مرده پوست را برطرف کرده و پوست را درخشان می‌کند. همچنین حاوی ویتامین A است که به تولید سلول‌های پوستی جدید و نرم‌تر و جوان‌تر شدن این بافت کمک می‌کند.

کدو حوایی با داشتن غنی‌ترین ریزمغذی‌ها، مجهز به سلاح‌هایی موثر برای مقابله با بیماری‌ها است.

دکتر ویلیام کلوور ـ متخصص انستیتو ملی سرطان آمریکاـ در این باره می‌گوید: کدو حلوایی به دلیل داشتن مقادیر بالای کاروتنوئید30 درصد از بروز تمام انواع سرطان‌ها پیشگیری می‌کند.

علاوه بر این کدو حلوایی به دلیل دارا بودن مقادیر بالای بتاکاروتن که در میوه‌ها و سبزی‌های نارنجی رنگ مثل هویج و کدو به وفور یافت می‌شود، از پوست در برابر تشعشعات ماوراء بنفش محافظت می‌کند و مصرف عصاره آن به طور روزانه حتی تاثیر محافظتی کرم ضد آفتاب را افزایش می‌دهد.

به علاوه عصاره کدو حلوایی لایه محافظی روی پوست در برابر فاکتورهای محیط زیستی دیگر مثل آلودگی هوا، استرس و دود سیگار ایجاد می‌کند.

بر اساس این گزارش، تخمه‌های کدو حلوایی به دلیل این که منابع سرشار از عنصر روی و اسیدهای چرب امگا ـ 3 هستند، مهارت و توان مغز را بالا برده و به شما کمک می‌کنند بهتر و سریع‌تر فکر کنید، ذهن شما را تیزتر کرده و در عین حال سبب تقویت تراکم استخوان‌های سالم می‌شود.

اسیدهای چرب موجود در این محصول جالیزی همچنین در از بین بردن چین و چروک‌های پوست موثر است.

کدو حلوایی علاوه بر این‌ها سرشار از ویتامین C است.

همچنین کارشناسان می‌گویند: اگر به هنگام پخت و پز اندکی از روغن تخم کدو استفاده کنید، در تقویت بهداشت دهان و دندان شما و پیشگیری از پوسیدگی دندان‌ها بسیار موثر است.

source : http://www.siemorgh.nl/khandaniha/khawas%20khorakiha/kado%20tanbal.html

http://www.hamshahrionline.ir/news-120679.aspx


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: غزال ׀ تاریخ: 5 / 4 / 1391برچسب:کدو تنبل,خواص کدوحلوایی,ضدسرطان,pumpkin,ضدالتهاب,التهاب استخوان,روماتیسم مفصلی,جلوگیری ازحمله قلبی,جلوگیری ازسکته مغزی وقلبی, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , colitis.crohn.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com